FANDOM

A vonalkód olyan kódrendszer, melyben az információt (megegyezés-szerűen meghatározott számokat) különböző vastagságú (sötét, általában fekete) függőleges csíkok, illetve a köztük lévő (világos, általában fehér) közök hordozzák. A számok külön megegyezés alapján különböző jelentések meghatározására szolgálnak. A kódokat alapvetően gépekkel, optikai módszer segítségével olvassák le, de a legtöbb esetben a számértékeket is a kódok alá írják, így gépek nélkül is könnyen leolvashatóvá válnak. Hogy az optikai rendszerekben kiküszöböljék a hibás leolvasás lehetőségét, a vonalkódokon úgynevezett szinkronjeleket alkalmaznak, melyek a vonalkód elején, közepén, és végén foglalnak helyet, számozás nélkül (hivatalosan nem rendelkeznek számértékekkel).

A vonalkódokat világszerte leginkább a kereskedelemi árucikkek azonosítására, azaz megjelölésére, és ellenőrizhetőségére használják.

Története Szerkesztés

Szimbolizmus Szerkesztés

Vonalkod666

A vonalkód rejtett szimbolizmusa

A világszerte használt vonalkódozás rendszerében egy rejtett bibliai szimbolizmus került alkalmazásra. A három szinkronjel mindegyike a normál kódokkal megegyező vastagságokkal dolgozik, ami szakmai szempontból nem megalapozott, funkciójával ellentétben további tévedésekre adhat okot a leolvasó gépekben. A szinkronjelek a számkódokkal - legalábbis az Európai Gyártmánykódban rögzített számkódokkal - összevetve két esetben is átfedést mutatnak, kizárólag a 6-os szám kódjaival. A három szinkronjel tehát három hatost, összeolvasva a 666-ot szimbolizálja.

"17. És hogy senki se vehessen, se el ne adhasson semmit, hanem csak a kin a fenevad bélyege van, vagy neve, vagy nevének száma. 18. Itt van a bölcsesség. A kinek értelme van, számlálja meg a fenevad számát; mert emberi szám: és annak száma hatszázhatvanhat." (Biblia, Jelenések könyve 13:17-18.)

(Vesd össze még: Verichip)

Kritikai Gondolkodás Blog - Vonalkód: Hogyan olvasható le róla 'az ördög száma'?

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki