FANDOM

Uroborosz

Az Uroborosz a saját farkába harapó kígyó, vagy ritkábban sárkány. Kör alakban helyezkedik el hagyományosan. Ősi, az egész világon elterjedt szimbólum, melynek gyakori a stilizált használata. A zen-buddhizmust jelképező zen-körben éppúgy visszaköszön, mint egy Pentagramma Baphomet-pecséten.

Jelentése Szerkesztés

  • Örökkévalóság
  • Folytonos körforgás, ciklikusság
  • Megújulás
  • Újjászületés

Irányítók által használt jelentése Szerkesztés

A sátánista filozófiában a Vénusz-kulcs jelentésével, illetve az alfa és omega kettősével rokon. Az alfa és omega a sárkánykígyó feje és farka, a Vénusz-kulcs pedig a szabadulást jelenti a körforgásból, a kígyó megsemmisülése által.

Uroborosz a tömegmédiában Szerkesztés

  • A Resident Evil 5 c. számítógépes játékban a főellenség, Albert Wesker egy vírussal akarja elpusztítani, majd újjáépíteni a világot. A vírust Uroborosznak nevezi.
  • Az X-akták c. amerikai filmsorozat főszereplője, Scully egy Uroborosz tetoválást készíttet a hátára a "Soha többé" című epizódban.
  • A Moby Dick együttes Körhinta című számában előkerül a "farkába harapó kígyó".
  • A "Teen wolf-farkasbőrben" c. sorozatban a rettegés doktorai után kutatva találták az Uroborosz jelet egy föld alatti laboratóriumban.

Uroborosz az élet egyéb területein Szerkesztés

  • Megtalálható több óriáscég logójában, például: Vodafone, Alstom, Oriflame, Whirlpool, Firefox. (Lásd alább!)
  • A számítástechnikában valaminek a betöltési időtartama alatt a leggyakrabban megjelenő animációk - a korábban elterjedt homokórát felváltva - az Uroborosz-t formázzák (néhol keverve a 13-as szám sötét misztikai képjelével is!). Jelen van a böngészőkben a flash és a javascript alapú alkalmazások és oldalak betöltésénél, továbbá a Google Chrome internetes böngésző 'frissítés' gombja is ezt formálja, ekként mozog betöltéskor.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki