FANDOM

Technológia-adagolásnak nevezzük azt a módszert, amikor új, ténylegesen kifejlesztett technológiákat és eljárásokat hosszabb (általában sokéves) távon szándékosan visszatartanak a nyilvánosság elől, és azokat először csak jóval lebutított változatukban kezdenek terjeszteni, majd kis lépésekben "csepegtetnek" (adagolnak - innen az elnevezés) apró finomításokon és módosításokon átesett termékek formájában a már eleve meglévő, mindegyiknél fejlettebb változat elérése felé.

A módszer a monopolkapitalizmus következménye, melyet elsősorban ipari konszernek alkalmaznak. Vele az Irányítók nem csak technológiai fölényüket biztosítják az emberiséggel szemben, de a tervezett elavuláshoz hasonlóan rengeteg többletnyereséghez (extraprofithoz) is jutnak.

Példák Szerkesztés

Iphone series
  • 3D, térhatású filmek készítésének módszere: a nácik már az 1930-as években rájöttek a térhatűsú filmek készítésének módjára, viszont a tömegtermelésben elsőnek Hollywoodban kezdték el alkalmazni a 2000-es évek közepétől, kb. 70 év múlva.
  • Az olajipar (kitermelők és kereskedők) nagyon érdekelt(ek) abban, hogy a kőolajszármazékokból nyert üzemanyagok monopóliuma megmaradjon a piacon. Ennek érdekében mindent megtesznek azért, hogy ne jöhessen létre olyan új találmány, eljárás, vagy alternatív energiaforrás bevezetése, ami veszélyeztetné ezt.
  • A módszer használata különösen a műszaki/elektronikai cikkeknél a legszembetűnőbb pl.: okostelefonok, televíziók, háztartási cikkek, stb.

A 2012blog a technológia adagolásáról
Múlt-kor: 3D-s propagandafilmeket forgattak a nácik

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki