FANDOM

A számmisztika olyan értelmező-rendszer, mely a Teremtett világ jelenségeinek értelmére, illetve lényegére a bennük előforduló számosságokra vonatkozó fizikai-, és egyéb törvényszerűségek értelemzésével próbál választ adni, valamint ezeket a jelentéseket szimbólumokban, és kódokban számok segítségével történő rögzítését számmisztikával lehet visszafejteni.

A számok ős-értelmének vizsgálatában a számmisztika nem pusztán matematikai mennyiségük, hanem elsősorban a (mennyiségükből adódó törvényszerűségek alapján meghatározható) minőségük szerint értelmezi azokat - de a mennyiségi és a minőségi tényezők szorosan nem választhatóak el egymástól, azok egymással átfedésben vannak.

A számok szimbolisztikai használata Szerkesztés

A mágia használói törekvéseiket gyakran jelenítik meg/rögzítik anyagi energiákban (fizikai testekben: szimbólumokban, tárgyakban, szobrokban, stb.), melyeket a bennük használt dolgok számossága, így minősége alapján határoznak meg. A híres fekete-mágia, és a babonák miatt általános tévedés, hogy bizonyos számok "jó", más számok "rossz" jelentéstartalmakat hordoznak, vagyis hogy vannak "segítő", illetve "ártó" számok. A számok minőségileg valójában a "jó" és "rossz" fogalmától különálló tulajdonságokat hordoznak magukban, melyeket egyaránt lehet jó, és rossz célokra használni, de ez csak a felhasználás módjától függ, nem a számoktól. (A híres fekete-mágia mellett létezik fehér-mágia is.)

A számok szimbolikus használata esetén előfordul, hogy a számokat a tizes számrendszeren belül tagolják, így pl. a "14" nem feltétlenül "tizennégy"-et jelent, hanem az 1-es és 4-es számok értelmének kombinációját, értelmük egymás mellé tételét (sőt, fontossági rangsorolását), és ezek egyesítését, ezzel egy új, harmadik jelentéstartalmat hozva létre. Továbbá, a logikai törvényszerűségek miatt az 1-es és 4-es számok egymás mellé tételének magában kell hordoznia pl. az 1+4, vagyis az 5-ös szám értelmét is.

Története Szerkesztés

Alapvető, illetve szimbolikailag kiemelkedően fontos számok Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki