FANDOM

A Star Trek ("űrszekerek", szó szerint: "csillag költözés") egy amerikai televíziós és filmsorozat, amelyet 1966. szeptember 8-tól 2005. május 13-ig vetítettek az Egyesült Államokban (megszakításokkal, bár volt olyan is, hogy több sorozat futott párhuzamosan). Gyártója a Paramount stúdió. A sorozat burkoltan sátánista, nyíltan materialista és marxista, humanista és transzhumanista eszméket népszerűsített. A Star Trek ezen felül egy jelentős programozási téma a Monarch-programozásban, és több (többé-kevésbé) rejtett utalást tartalmaz a programozásra.

Voyager Holodoc's hidden reference to Monarch Programming00:24

Voyager Holodoc's hidden reference to Monarch Programming

A sorozatot a forgatókönyvírók egy ún. "Star Trek-Bible" (Biblia) alapján írták, amely több ezer oldalból állt, és a készítők sem tudták, hogy ki írta és honnan származott. Feltehetőleg a CIA-nál írták a Monarch-programozás szakemberei.

Az Amerikai Egyesült Államokban a sorozat rendkívül népszerű volt, hatalmas kultusz épült rá.

A sorozaton alapszik Tóth Bálint, az Irányítók-wiki alapítójának két saját megnevezésű, az Irányítók távlati terveit magában foglaló feltevése, az ún. Borg-project és az ún. Jemhadar-project is.

Kapcsolódó oldalak Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki