FANDOM

Soros gyorgy

Soros György (Született: Schwarz György, Budapest, 1930. szeptember 12. Nevét angol nyelvterületen gyakran "szorosz" - saurus - formában ejtik ki.)

Magyarországi származású amerikai zsidó üzletember, közgazdász, befektető, pénzügyi spekuláns, "filantróp". Hírhedt pénzügyi spekulációiról és az alapítványairól. A Forbes magazin listája szerint (2010. szeptember) az Egyesült Államok 14., a világ 35. leggazdagabb embere. Vagyona állítólag 14,2 milliárd dollárt tesz ki. Tagja a Bilderberg Csoportnak és magas szintű tagja a cionista világszövetségnek.

Életrajza Szerkesztés

Munkássága Szerkesztés

KönyveiSzerkesztés

  • A globális kapitalizmus válsága ( Scolar Kiadó, 1999 )
  • A nyílt társadalom avagy a globális kapitalizmus megreformálása ( Scolar Kiadó, 2001 )
  • Az amerikai hatalmi lufi ( Scolar Kiadó, 2004 )
  • A gyarlóság kora: A terror elleni háború következményei ( Scolar Kiadó, 2007 )
  • A 2008-as hitelválság és következményei - A pénzügyi piacok új paradigmája ( Scolar Kiadó, 2008 )
  • A 2008-as összeomlás és következményei ( Scolar Kiadó, 2010 )
  • Pénzügyi vihar Európában és az Egyesült Államokban ( Scolar Kiadó, 2012 )

AlapítványaiSzerkesztés

Az általa alapított és pénzelt alapítványokon különböző csoportokat támogat különböző célokkal.Magyarországon a Nyílt Társadalom Alapítvány ( Open Society Institute ), a Soros Alapítvány és a Central European University ( Közép Európai Egyetem, CEU ) révén van jelen.Magyarországon baloldali és liberális sajtótermékeket is támogat.[1]

Kritika Szerkesztés

Elemzők vizsgálata révén felmerült a neve az alapítványain keresztül pénzelt csoportok tevékenységük vizsgálatánál. Pl.: George W. Bush megbuktatására szánt nagy összegű támogatásoknál, a 2003-as grúz "rózsás" forradalom finanszírozásánál, csecsen szakadár csoportok pénzelésénél az orosz-csecsen háborúk alatt.

Soros György személyes weboldala

Soros alapítvány honlapja

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki