FANDOM

Polgar tamas

Polgár Tamás (közismert szerzői álnevén Tomcat; Budapest, 1976. november 3.) magyar író, publicista, dokumentumfilm-rendező, politikus, programozó, üzletember. Elsősorban nemzeti radikális bloggerként és aktivistaként, valamint a Zöld Párt szószólójaként ismert. 2007-2009 a Bombagyár közösségi blog társalapítója és főszerkesztője. 2009-2010 a Bombahír nevű hírportál társalapítója és videórovat-szerkesztője. 2011-től a Tolvajkergetők csoport társalapítója, szószólója, vezéralakja.

Életrajza Szerkesztés

Korai évek Szerkesztés

1976-ban született Angyalföldön, ott is nőtt fel. Szülei Polgár István és Schlögl Emma. Saját bevallása szerint részben sváb származású, valamint van egy cigány felmenője is. A '90-es években a Demoscene nevű számítógépes underground mozgalomban kezdett működni programozóként és publicistaként (itt kezdte használni a "Tomcat" művésznevet). Első írásai a Terror News nevű lemezújságban jelentek meg, de dolgozott hivatásos, külsős újságíróként is. 1999-ben "jelent meg" (kezdett terjedni a Demoscenen) Army Report című írása, melyben saját sorkatonai szolgálatának történetét írta meg regényszerű formában. Ez időtájt kezdte írni Freax című, angol nyelvű könyvét a Demoscene-ről, amely azonban csak 2005-ben jelent meg papírformában.

2000 környékén ismerkedett meg a magyarországi krisna-tudatú hívőkkel és az általuk követett vallási rendszerrel (gaudíya matha vaisnava hinduizmus), melyet részben magáévá tett, felhagyott a húsevéssel és az állatok védelmében rendszeresen szót emel, szakított ateista nézeteivel és lassan a "balliberális" világnézettől a hagyománytisztelő szemléletmód felé kezdett fordulni.

Blogger pályafutás kezdete Szerkesztés

2003-ban kezdte írni Droidzóna című blogját, melynek fő témája a mindennapokban megnyilatkozó emberi korlátoltság, butaság és kicsinyesség, azonfelül rendes blogbejegyzéseket is írt. A bloggal eredeti célja az volt, hogy szintén 2003-ban nyitott on-line ruhaboltját népszerűsítse. A blog olvasótáborából a Harcosok Klubja című film hatására "Káosz-Brigádot" szervezett, ennek tevékenysége és későbbi sorsa ismeretlen a nagyközönség előtt. Maga Tomcat 2005-től több alkalmi segítőtársával rendszeresen hajtott végre markáns politikai véleménynyilvánításként különböző, feltűnést keltő akciókat, amelyek az országos médiában is némi szereplési lehetőséget biztosítottak neki.

A 2006-os magyarországi eseményekben kiemelten vállalt szerepet. Ez időben a kuruc.info nevű "szélsőjobboldali" hírportálban is közölt cikkeket. Jelen volt és felszólalt a Kossuth-téri tüntetéseken és a TV-ostromnál, részt vett a Szabadság téri szovjet emlékmű megrongálásában és egyes források szerint Baló György gépkocsiját is ő gyújtotta fel. Ezen tevékenységei folytán a rendőrség és a titkosszolgálatok látóterébe került; bíróság rendelte el mobiltelefonjának lehallgatását.

Bombaügy, Bombagyár, Zöldek Szerkesztés

Telefonja lehallgatásának folyományaként 2007. május 9-én letartóztatták, miután egy rendőrségi rajtaütés során állítólag "tetten érték", amint "tettestársaival" szövetkezve "bombát" készül gyártani, és kezdetét vette a több évig húzódó "bombaügy". (Polgár és társai valóban nagy mennyiségű műtrágyát és cukrot szereztek be, amellyel számos vagy nagy kaliberű füstbombát - legális, veszélytelen pirotechnikai eszközt - tudtak volna előállítani, hogy ezzel mi volt a céljuk, az a mai napig ismeretlen.) Az előzetes letartóztatásból júliusban szabadult.

Ezután Sipos Zoltán "Bloginnal", mint Magyarország azidőtájt két legolvasottabb, és általában hasonló nézeteket hangoztató bloggere, megalapították a Bombagyár! nevű blogot, amely több tízezer fő visszajáró olvasóval, közel ötezer regisztrált felhasználóval és több száz, rendszeresen hozzászólásokat író, ott eszmét cserélő és ezáltal a Bombagyár-közösséget megalkotó törzsolvasóval rendelkezett, ezáltal a "Gurcsány-Bajnai-korszak" nemzeti radikális szerveződésének életében jelentős központtá vált. A közösség erejével számos közéleti eredményt értek el, olyan tüntetések és jogtechnikai kísérletek formájában, melyek közül az egyik az Alkotmánybíróságot is állásfoglalásra késztette. A Bombagyár! életéből számos kezdeményezés kinőtt: Bombagyár közösségi blográdió (podcast panel-show), Petárdastop-kommandó, a lánchídi Hollán-emléktábla felújítása, TBomba torrent-szerver, Bombahír (lásd később), Bétahullám blog, Tolvajkergetők (lásd később), stb.

A Bombagyár! fennállása alatt meglehetősen gyakran foglalkozott a politikai-gazdasági háttérfolyamatokkal, az Irányítók tevékenységével.

Polgár 2008 őszén bejelentette, hogy a Magyar Szociális Zöld Párt (Európa jószerivel egyetlen jobboldali zöld pártja) országgyűlési képviselő-jelöltjeként indul a 2009. februári időközi ferencvárosi választáson, ezáltal Szegedi Csanád riválisává válik. A kuruc.info, melynek Polgár korábban szerkesztőségi tagja volt, innentől folyamatosan támadta és lejárató kampányt folytatott ellene. Válaszul Polgár nyilvánosságra hozta, hogy a kuruc.info cionista, ál-antiszemita véleményformáló, provokáló oldal, főszerkesztője egy Molnár Balázs nevű cionista zsidó, és a szerkesztőség tagja Novák Előd is (ebben az időben). A Bombagyár-közösség tagjai segítették Polgárt a kopogtatócédulák-gyűjtésében. Máig tisztázatlan körülmények között a gyűjtött cédulák közé rengeteg hamis került be, ezért Polgárt és pártját kizárták a választásból.

A Bombagyár! 2009-es megszűnése után indították be a Bombahír nevű híportált, mely Polgár és Sipos kezdeményezése volt az egyetlen, valóban politikailag független, országos internetes hírportál létrehozására. A főszerkesztő Sipos volt, Polgár a videórovat szerkesztőjeként tevékenykedett.

Számos tárgyalás és a vád folyamatos enyhítése után 2009. májusában, bűncselekmény hiányában, felmentő ítélet született a bombaügyben.

Tolvajkergetők Szerkesztés

2011-ben alakult meg a Tolvajkergetők nevű csoport, melynek célja a kerékpárlopások visszaszorítása, kezdetben csak Budapesten, majd később országos mozgalommá nőtték ki magukat, számos vidéki városban helyeznek ki GPS-jeladóval felszerelt csalikerékpárokat. A csoport hétről-hétre megjelenő websorozatot indított a YouTube-on, ahol a tetten ért elkövetők nevét és arcát olykor egyéb adataikkal egyetemben nyilvánosságra hozták, illetve felkutatásukba bevonták a több tízezres nagyságrendű néző- és olvasóközönséget is - tették ezt példamutatásból, a magyarországi közmédiában kialakult bűnöző-védő, "öncenzúrázó" magatartásra reagálva. A mozgalom tevékenységének eredményeként Magyarországon (különösen Budapesten és Debrecenben) 2013 végére jelentősen csökkent a kerékpárlopások száma a Tolvajkergetők és a rendőrség értesülései szerint. Polgárt múltbéli politikai szerepvállalása miatt a mai napig bizonyos (pontosan nem meghatározható) körökből támadják, tevékenységét gátolni próbálják - 2013 első felét házi őrizetben töltötte alaptalan vádak alapján (az ezt elrendelő bírósági határozatot megelőző "tárgyaláson" nem engedték megszólalni), ügyét ezután gyorsított eljárásban próbálták terítékre hozni, és Polgár letartóztatását szorgalmazzák (a Tolvajkergetők által feljelentett tolvajok legtöbbjével ellentétben, akiknek a mai napig nem kell tartania a bíróságok ítélethozatalaitól, továbbra is szabadlábon garázdálkodhatnak). Házi őrizetének végeztével folytatta a csoport országos működtetését, illetve tevékenységi körüket kiterjesztette a telefon és laptop eltulajdonítások, állatkínzók, gyermekmolesztálók és más bűnelkövetők felkutatására is. Pere jelenleg (2014. márciusában) még tart.

2014 második félévétől kezdve a Tolvajkergetők Facebook profilja többször törlésre került, amit Polgár - a rá jellemző szókimondással - a titkosszolgálatok machinációjaként azonosított. 2015 áprilistól novemberig Tomcat előzetes letartóztatásban volt állítólagos önbíráskodás miatt (a vád alapja egy beszámíthatatlan elmeállapotú kerékpártolvaj vallomása). A Hír TV-nek adott interjúban Polgár kijelentette, hogy a Tolvajkergetők országos szervezetét felszámolták és ő személy szerint a közéleti tevékenységgel végleg felhagyni tervez.

Bírálata Szerkesztés

A tömegmédiában általában mint "szélsőséges", neonáci eszméket valló, rasszista, antiszemita személyt mutatták be. Saját maga többször hangot adott annak, hogy a náci eszméket elítéli, az embereket nem faji, hanem kulturális alapon különbözteti meg, és büszkén hangoztatta, hogy nagyapja a nyilasterror idején zsidókat mentett, illetve hogy (egykori?) élettársa, Szappanos Athina is zsidó származású. Ugyanakkor a zsidókat és a cigányokat a Bombagyár! írásaiban és rádióműsoraiban igen gyakran, kollektívan szidalmazta. Saját érvelése szerint a cigány szónak legalább kettő, a zsidó szónak pedig legalább 4-5 különböző jelentése van, ezért könnyű az e szavakat tartalmazó kijelentéseket félreérteni.

A Novák Előddel fennálló viszonya megromlásától fogva a kuruc.infón rendszeresen támadásokat intéztek személye és a Bombagyár! ellen. A leggyakoribb támadási alap volt, hogy a Bombagyáron rendszeresen szerveztek gyűjtéseket különböző célok támogatására (szerver vásárlás, emléktábla-állítás, a Gázai Övezetbe víztisztító vásárlás és szállítás, a nehéz anyagi helyzetbe került Dragon64 nevű szerkesztőségi tag megsegítése, stb). A hírportálon ezért a Bombagyárat Tarhagyárnak gúnyolták, és azzal vádolták Polgárékat, hogy az adományokkal nem számolnak el és tisztességtelen módon kezelik őket, az adakozókon élősködnek. Állították továbbá, hogy Polgár a DELL szervert, amelyre pénzt gyűjtött, sosem vásárolta meg. A valóságban Polgár egy videón bemutatta a szervert, és számos technikai jele volt, hogy az oldal nem bérelt tárhelyről, hanem saját szerverről működik. Az adományokkal valóban nem számoltak el tételesen egyetlen esetben sem. A víztisztító berendezés megvásárlásra került, de sosem juttatták ki Gázába, további sorsa ismeretlen. A Bombagyár! megszűnése után a szerveren a Bombahír üzemelt tovább, majd annak megszűnése után további sorsa szintén ismeretlen (bár időközben jelentős értékvesztésen ment át a technikai fejlődés révén).

Különös módon már a '90-es években a demoscene bizonyos körökhöz tartozó tagjai is hasonló kijelentéseket terjesztettek róla: azt állították, hogy Tomcat különböző lopásokat követett el a demópartikon, különösen egy monitor ellopásával vádolták.

A kuruc.infón és számos más internetes fórumon terjesztették Polgárról, hogy valamilyen módon a "rendszer" embere, ügynöke, hogy a börtönben megtörték, együttműködésre kényszerítették, mások szerint kezdettől fogva beépített titkosszolgálati ember, provokatőr, bomlasztó volt a nemzeti radikalizmusban. Állították azt is, hogy a Bombagyár! titkosszolgálati eszköz a "nemzeti ellenállók" kilétének felderítésében (minthogy Polgárék ragaszkodtak hozzá, hogy a felhasználók valós neveket, lakcímeket adjanak meg - amelyet egyébként legtöbben nem tettek meg, hiszen a szerkesztőségnek nem volt lehetősége ezen adatok valódiságát ellenőrizni).

Polgár Tamásnak igen sok peres ügye volt az elmúlt évek során. Hajlamos jogai megsértése miatt polgári pert indítani mindazok ellen, akik nyilvánosan rágalmazzák vagy sértő kijelentéseket tesznek személye ellen (pl. neonácinak vagy fasisztának nevezik). Ezért internetes fórumokon rosszakarói rendszeresen elmarasztalják, megélhetési pereskedőnek nevezik.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki