FANDOM

"Ne feledd! Amit kínálok: csupán az igazság, semmi több."

A PirosPirulaProjekt egy, az Irányítók viselt dolgait leleplező blog, internetes közösség. Az első bejegyzés 2010. október 27.-én került publikálásra [1]. A szerkesztő(k) ismeretlen(ek).

A blog az érdeklődés középpontjába Az Üzenet című, első saját film publikálása után került, melyet egy héttel a megjelenése után már az Index egyik munkatársa is nagy nyilvánosság elé vitt [2], és megpróbálta elbagatellizálni azt, nevetségessé tenni a mondanivalóját, ám mind a cikk, mind pedig maga a film is megosztotta a néző/olvasóközönséget.

A blog rendszeresen jelentkezik külföldi tényfeltáró videók magyarra fordításával, szerkesztésével, valamint saját munkákkal (videókkal és filmekkel egyaránt) a YouTube-on.[3]

Névválasztás Szerkesztés

A névválasztás, és az arculati utalások a Mátrix filmekre vezethetők vissza, ahol a főszereplő a Mátrixból, mint mesterséges illúziórendszerből egy piros pirula hatására ébred rá a valóságra. (Lásd: ott!) A projekt tehát a valóságra akarja ráébreszteni a Ma megtévesztett embertömegeit. "Egy hely, ahol segítünk látni a kusza kód mögött a mátrixot."

Saját filmek Szerkesztés

PirulaPublic Fórum Szerkesztés

Kritika Szerkesztés

Az olvasóközönség gyakorta panaszkodnik arra, hogy a szerkesztő (az eleve kevésbé elfogadott) összeesküvés-elméleteket karcolgató mondanivalóit túl hosszúra nyújtva taglalja, miközben sokszor érdemi újdonságok nélkül ismétli önmagát (a magyarázataiban lényegesnek számító elemek folytonos ismételgetésével próbálja láttatni az azok közötti összefüggéseket, és így átadni a mondanvalót), illetve főleg filmjeiben, az aláfestő zenék által erősen hangulatkeltő formában teszi közzé véleményét - mintha szuggesztív módon szeretné a közönségével lenyeletni bizonytalan valóságtartalmú teóriáit.

Egyesek szerint elképzelhető, hogy összeszedetlensége és kifinomulatlan érvrendszere mögött nem tudatos manipuláció kísérlete, hanem inkább egy, a meg nem értettségre érzékeny személyiség rossz írói tehetséggel párosulása áll. Általában cinikus sértődékenység érezhető tőle a(z) (vélt vagy valós) összeesküvések világától elzárkozó átlagemberekből álló célközönsége közönyösségére, ami valószínűleg a korábban megélt, kudarccal végződő próbálkazásaiból szült bizonytalanságot számára, hogy képtelennek érzi megtalálni a közös hangot, a meglátásaitól elzárkózó emberek megszólításának módját, ami csapongást vált ki belőle.

Hivatkozások Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki