FANDOM

Osama bin laden

Oszáma bin Láden ( angol átírással: Osama bin Laden )
Született: Szaúd-Arábia, 1957. február 15. - Pakisztán, 2011. május 1. ( ? )
Szaúd-Arábiai származású szélsőséges iszlamista, vállalkozó. Az Al-Kaida terrorszervezet alapítója.

Életrajza Szerkesztés

Az afganisztáni háborúban Szerkesztés

Szerepe a 2001. szeptember 11-i merényletekben Szerkesztés

Hivatalosan magára vállalta a 2001. USA elleni merényleteket [1], de vannak bizonyítékok az USA kormányának felelősségére is (lásd ott:[2]).

Kapcsolata az Irányítókkal Szerkesztés

Halála Szerkesztés

Bin-laden-hideout

bin Láden rejtekhelye

2011. május 1.-én az Amerikai Haditengerészet különleges egysége (NAVY SEALS) rajtaütött a pakisztáni Abbotábádban található megerősített menedékben bujkáló Oszáma bin Ládenen.A küldetés a "Neptun lándzsája" nevet viselte ( Neptune's spear ).
A hivatalos (amerikai) jelentés szerint megölték Geronimót ( Oszáma bin Láden kódneve ) és még három másik férfit és egy nőt.Oszáma legfiatalabb felesége megsérült, lábon lőtték.Később a holttestet a USS Carl Vinson anyahajó fedélzetére vitték, ahol DNS-azonosítást végeztek, és megállapították hogy a holttest Oszáma bin Ládené.Később ismeretlen helyen a tengerbe temették az iszlám szokások figyelembe vételével.

UtóéletSzerkesztés

A kommandósok sorában másodikként haladó katona, Mark Owen álnéven könyvet írt a küldetésről "No Easy Day" (Nem könnyű nap) címen.

Anomáliák az eset kapcsánSzerkesztés

Mark Owen a "No Easy Day" c. könyvében azt állítja, hogy azonnal lelőtték Oszámát, mihelyst észrevették - noha fegyvertelen volt, és nem is próbált meg védekezni. (Miért nem tartóztatták le inkább, és vitték bíróság elé?)
Az esettel kapcsolatban több, egymásnak ellentmondó közlemény és híradás jelent meg.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki