FANDOM

Orbanviktor

Orbán Viktor

Orbán Viktor magyarországi politikus, jogász

Életrajz Szerkesztés

Székesfehérváron született 1963. május 31.-én.Édesapja Orbán Győző mezőgazdasági üzemmérnök, édesanyja Sípos Erzsébet gyógypedagógus és logopédus.Általános iskolai tanulmányait Alcsútdobozon, Vértesacsán és Felcsúton végezte, majd 1977-ben Székesfehérvárra költözött családjával, itt végezte középiskolai tanulmányait a Teleki Blanka Gimnázium angol nyelvi tagozatos osztályában.1981-ben érettségizett.Katonaként 1981 és 1982 közt Zalaegerszegen szolgált, majd jogot tanult az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán, ahol 1987-ben diplomázott.1983-tól diplomájának megszerzéséig volt tagja a Szakkollégiumnak (1989 májusától Bibó István Szakkollégium). 1984-ben több társával együtt megalapította a szakkollégium társadalomelméleti folyóiratát, a Századvéget. 1988 áprilisától a Soros Alapítvány támogatásával működő Közép-Európa Kutatócsoport munkatársa volt, majd 1989 szeptemberétől szintén a Soros Alapítvány ösztöndíjával az oxfordi Pembroke College-ben az angol liberális filozófia történetét tanulmányozta, de tanulmányait félbeszakította az 1990-es magyarországi országgyűlési választás, akkor országgyűlési képviselő is lett. Nős, felesége Lévai Anikó jogász, vállalkozó. Öt gyermekük van: Ráhel, Gáspár, Sára, Róza, Flóra.

Politikai karrierje Szerkesztés

Politikai pályafutását gimnáziumi alapszervezeti KISZ-titkárként kezdte.Saját elmondása szerint korábban a szocialista rendszer naiv és elkötelezett híve volt. 1988-ban Soros György alapítványának pénzén ideológiai és politikai továbbképzésben részesült az angliai Oxfordban. Innen sietősen visszaküldték Magyarországra az országgyűlési választások miatt.Innentől kezdve folyamatosan jelen van a magyar politikai életben.

Alapító tagja és 1989-ig szóvivője lett az 1988. március 30-án megalakult Fidesznek. 1988 októberétől 1989 októberéig a párt országos választmányának tagja.1989 nyarán az Ellenzéki Kerekasztal tárgyalócsoportjában képviselte pártját. 1989. június 16-án Nagy Imre újratemetése alkalmából, a budapesti Hősök terén tartott beszédében szabad választásokat és a szovjet hadsereg kivonulását követelte, ezzel szerzett országos ismertséget (valójában tudta hogy a szovjet hadsereg ki fog vonulni Magyarországról, így következmények nélkül mondhatta el ezt a beszédét) 1992-ben a Liberális Internacionálé alelnökévé, majd 1993-ban a szervezet végrehajtó bizottságának tagjává választották. 1993 májusáig a Fidesz országgyűlési frakcióvezetője volt. 1992-ig liberális elveket vallott, a pártja is ebben az időben szorosan együttműködött az SZDSZ-szel. Még ebben az évben hirtelen pálfordulás következett, a konzervativizmus felé fordult, és a Fideszt is ebbe az irányba tolta el.Ez szakadást okozott a pártban, ami többek között Fodor Gábor, Ungár Klára, Hegedűs István, Szelényi Zsuzsanna, Molnár Péter távozásához vezetett. 1993-ban a Fidesz kongresszusa pártelnökké választotta meg. 1995-ben a párt nevét Fidesz – Magyar Polgári Pártra változtatta.

Ideológiája Szerkesztés

Orbán Viktor politikai tevékenységét alaposan megvizsgálva megállapíthatjuk hogy mindig afelé az ideológia felé fordul ami a legtöbb szavazatot hozhatja számára.Ezért gyakran kerül önellentmondásba, vagy pont az ellenkezőjét teszi amit korábban mondott vagy ellenzett.

Idézetek Szerkesztés

  • "Minden fiatalnak be kell vonulnia katonai szolgálatra. …minden magyar fiatalembernek kell kapnia alaki kiképzést, és bizonyos mértékű lelki felkészítést is. Ehhez ragaszkodni kell."

(Orbán Viktor beszéde a Magyar Honvédség vezetői állománya számára tartott éves értékelő és feladatszabó állománygyűlésen, 2001. március 1.

  • "Nagy öröm, hogy a sorkatonaság általunk már 2000-ben kezdeményezett eltörlését sikerült alkotmányos módon rendezni"

(Magyar Nemzet, 2004. november 20.)

Politikai botrányok Szerkesztés

Kapcsolata az Irányítókkal Szerkesztés

Kritika Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki