FANDOM

IO egy görög isten rövid megnevezése, de hívják még Apollion-nak, Abaddon-nak, Phoibosz-nak, és Héliosz-nak is. Egyszerre tartották a ragyogó Nap istenének, de a pusztulás istenének is. (Vesd össze: Napdémon) IO-nak nevezk a Jupiter egyik holdját is.

Apollion megjelenik a Bibliában is, mint a "mélység kútjának" angyala, a "pusztító sáskák ura", melyek elárasztják a Földet az Apokalipszis idején.

"Királyukul pedig a mélység angyala vala felettök;
annak a neve zsidóul Abaddon, görögül pedig Apollion, azaz Vesztő a neve."
/Jelenések könyve 9:11/
(Vesd össze: 9-11 számkombináció)

Története Szerkesztés

A mitológiában Szerkesztés

A monda szerint ötnapos korában Delphoinál megküzdött Püthónnal (pithon), a szörnyű kígyóval, legyőzte és átvette a hatalmát.

A történelemben Szerkesztés

  • Delphoi szent helyén templomot emeltek Apollion tiszteletére.
  • PirosPirula kutakodásai szerint [1] Pierre de Coubertin 1880-ban a világbéke, és a világ egyesítése céljából (vesd össze: Új Világrend) kezdte el szorgalmazni az olimpiai játékok újjáélesztését, az olimpia szimbólumaként pedig az ötkarikát javasolta Apollion tiszteletére, melyet akkoriban régészek a delphoi jósda egyik tartóoszlopán találtak meg.
  • A 2012-es londoni Olimpia első napjára időzítették a magyarországi közszolgálati tévék ún. "korszakváltó" átalakítását, és egységesítését. A legfőbb adó, az m1 logója attól a naptól kezdve egy IO-szimbólumot mutat, és az olimpia eseményeinek szünet nélküli közvetítőjeként volt dedikálva, amíg tartott.

Szimbolikai megjelenítései Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki