Fandom

Irányítók-wiki

Bogár László

373pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share
Bogar-laszlo-kozgazdasz.jpg

Dr. Bogár László

Dr. Bogár László (szül. Miskolc, 1951. április 22.) közgazdász, egyetemi docens, politikus (volt államtitkár, országgyűlési képviselő), publicista. Ismert előadó és televíziós személyiség.

Életrajz Szerkesztés

1951. április 22-én született Miskolcon. Édesapja, Bogár László (1927) kétkezi munkásból lett személyzeti osztályvezetõ, édesanyja Kerekes Lídia (1926). Egy testvére van, György (1956), reklámgrafikus. 1972-ben nõsült, felesége Tóth Mária földrajz-biológia szakos tanár; két gyermekük született, Zsuzsa (1975) és Péter (1977).

Általános és középiskolai tanulmányait Miskolcon végezte, 1969-ben érettségizett a Kilián György Gimnázium francia tagozatán. Még ugyanebben az évben felvételt nyert a Marx Károly Közgazdaság-tudományi Egyetemre, ahol 1973-ban közgazdász diplomát szerzett nemzetközi kereskedelempolitika és pénzügyek szakon.

1975 és 90 között számos vállalati és államigazgatási poszton végzett tervező-elemző munkát.

1978-ban belép a Magyar Szocialista Munkáspártba, ennek tagja egészen az 1989-es név- és arculatváltásig (vö: Magyarországi rendszerváltás 1989-90).

Eközben 1986-ban megvédte diplomamunkáját, majd családjával Budapestre költözött, ahol a Hazafias Népfront társadalompolitikai osztályának helyettes vezetõje lesz. 1988-ban már az MDF-be is belép (a lakitelki alapítók egyikeként), ahol politikai karrierje elindul.

Az 1990. évi országgyûlési választásokon az MDF Borsod-Abaúj-Zemplén megyei listavezetõjeként kerül be a parlamentbe.

1990. május 24-tõl 1994. júniusig a Nemzetközi Gazdasági Kapcsolatok Minisztériumának politikai államtitkára.

1991-től a politikai tudományok kandidátusa.

1994-ben és '98-ban területi listáról ismét bejut a Parlamentbe.

1996-ban a Magyar Demokrata Néppárt frakciójához csatlakozik.

1998 és 2002 között a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkára, az Orbán-kormány Stratégiai Elemző Központjának vezetője.

2002-től a Károli Gáspár Református Egyetem docense. 1978 és 2008 között megjelent több mint 200 publikációja, közöttük nyolc könyve. Alapvető kutatási területei a globalizáció hatalmi rendszere és viszonyai, ökológiai kérdések, szakrális kommunikáció lehetősége a politikában a XXI. században.

MűveiSzerkesztés

  • A fejlődés ára. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest, 1983.
  • Kitörési kísérleteink. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest, 1989.
  • Bokros újratöltve. Kairosz, Budapest, 2006.
  • Magyarország és a globalizáció. Osiris, Budapest, 2006.
  • Hálózatok világuralma. Argumentum, Budapest, 2008.
  • Örvényben. Kairosz, Budapest, 2008. (Benkei Ildikóval.)
  • Magyarország felszámolása. Kairosz, Budapest, 2008.
  • Válság és valóság. Éghajlat, Budapest, 2009. (Drábik Jánossal és Varga Istvánnal.)
  • Idegrendszerváltás. Kairosz, Budapest, 2009.
  • A rendszerváltás bukása. Kairosz, Budapest, 2010.
  • Lefelé a létezés lejtőin. Kairosz, Budapest, 2011.
  • Bogár-gyűjtemény. Kairosz, Budapest, 2011.
  • Globalobüntiben. Kairosz, Budapest, 2012.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki