FANDOM

A Bilderberg Csoport egy befolyásos személyekből (tudósok, médiaszemélyiségek, politikusok, üzletemberek, katonai vezetők, stb.) álló, zárt körű társaság. A tagok minden évben a világ más pontján, egy hotelben összeülnek tanácskozni a közvélemény és a tömegmédia kizárásával, szigorú biztonsági intézkedések mellett.

Mivel a találkozóról gyakorlatilag semmilyen információ nem derül ki, a titkolózás számos találgatásra és elméletgyártásra ad okot. Alex Jones az utóbbi években minden találkozóra elment külsősként, ahol kívülről igyekszik beazonosítani a találkozóra érkező személyeket, majd az erről készített listát nyilvánosságra hozza.

Az első ülés hivatalosan 1954-ben volt a hollandiai Hotel de Bilderberg-ben, innen kapta nevét a csoport.

Tagok Szerkesztés

Magyar vonatkozásban Szerkesztés

Magyar részről eddig Bokros Lajost, Surányi Györgyöt és Martonyi Jánost sikerült beazonosítani, mint résztvevőt.

Találkozók Szerkesztés

  • 1954, Hollandia, Hotel de Bilderberg

Tömegmédiában Szerkesztés

Az Index.hu 2008-ban meginterjúvolta az akkori találkozón részt vett Richard Holbrooket. Ő azt nyilatkozta hogy "Ez 120-130 ember évenkénti találkozója, nincs benne semmi különös. Amerikaiak és európaiak jönnek el, két napig ülnek és beszélgetnek. Soha nem hoznak döntést semmiről és egy csomó mindenben nem értenek egyet. Viccesen azt mondanám, hogy közel sem olyan fontosak, mint amennyire magukat képzelik. És természetesen egyáltalán nem olyan fontosak, mint ahogy azt az összeesküvés-elméletek kedvelői gondolják. Ha eljönne egy Bilderberg-találkozóra, nagyon unatkozna. Semmi drámai nem történne."[1]

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki