FANDOM

Badoo logo.jpg

A Badoo logója

A Badoo egy 2006-ban alapított, magát közösséginek feltüntető, randizós beállítottságú weboldal, valójában a facebook-hoz hasonlóan adathalászatot folytató kémgép (is).

Története Szerkesztés

Adathalászatra utaló jellemzők Szerkesztés

  • Az oldal egy valódi ismerősünk e-mail címére hivatkozva e-mailben küld nekünk levelet azzal az állítással, hogy az a Badoo-n írt nekünk egy üzenetet, amit csak a Badoo-n olvashatunk el.
  • Az oldalt felkeresve nem csak az üzenetet küldő, hanem más valódi (már szintén becsalt) ismerőseink arcképeivel együtt, az ismerősi körünket előre feltérképezetten töltődik be. (Hasonlóan a facebook-hoz, regisztrációkor.)
  • Az állítólagos üzenet elolvasásához be kell jelentkezni egy, az e-mail címünkhöz társított újabb jelszóval, majd kötelesek vagyunk profilképet (arcképet) is feltölteni magunkról az üzenet elolvasása előtt.
  • Ezután az üzenet továbbra is olvashatatlan marad, mert kiderül, hogy valójában nem is létezik, és az ismerősünknek az egészhez semmi köze, a tudta nélkül csalt be minket az oldal.

Szimbolikus jelentések Szerkesztés

  • A 'badoo' név az angol bad (rossz) szót tartalmazza
  • A badoo logójában (lásd fentebb) az első 'o' betű kapott egy belső pöttyöt, ezzel egy szem hatását keltve (ami néz, avagy megfigyel). Megtehették volna, hogy mindkét 'o'-t felhasználva egy szempárt alakítanak ki, de szívesebben dolgoztak egy egyszemű logóval.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki