FANDOM

Avatar-poszter.jpg

Az Avatar c. film egyik posztere (lásd: Egyszemű)

Ceruza.jpgEz a szócikk erősen hiányos. Segíts az Irányítók-wikinek a bővítéssel.

Az Avatar c. film 2009 decemberében megjelent, színes, amerikai fantasy-sci-fi-akciófilm James Cameron rendezésében. A film a transzhumanista ideológiát népszerűsíti,továbbá a Borg-projekt prediktív programozására utaló jeleket is tartalmaz.

Az avatar szó szanszkrit eredetű, jelentése: földreszállás. Egy magasabb létezési síkról egy alacsonyabbra leereszkedő lény (pl. egy isten) testett öltött formája az avatar.

Cselekmény Szerkesztés

A 22. században járunk, a Föld erőforrásai kimerültek a túlszaporodott emberiség tevékenysége és a folyamatos háborúzás miatt. Az emberiség már képes a csillagközi utazásra, és az űrt kutatja.Az Alfa-Centauri rendszerben felfedeznek egy lakható bolygót a Pandorát, amin értelmes élet is van, a na'vi faj.A bolygóra egy bányászati cég kutatói érkeznek hogy egy, a földi embernek nagyon értékes ásványt bányásszanak, az unobtainium-ot (jelentése: megszerezhetetlen).
A kutatók védelmére egy zsoldoshadsereg is érkezik, ennek a tagja Jake Sully veterán katona, aki deréktől lefelé béna. Jake Sully feladata az Avatar projekt keretében beépülni a na'vik közé, hogy rábírja őket az Otthonfa elhagyására, ami éppen a bolygó legnagyobb unobtainium-lelőhelye felett van.

Mondanivaló, tanulság Szerkesztés

Érdekességek Szerkesztés

A film hivatalos honlapja A film trailere a Youtube-on

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki