FANDOM

Az Alter a Monarch-programozásban használatos szakkifejezés: a trauma hatására létrejövő hasadt, többszörös személyiség egyes töredékszemélyeit nevezik így.

A programozók megkülönböztetnek ún. front altereket, amelyek bizonyos parancskódok (ún. "triggerek") hatására képesek átvenni az irányítást a test fölött. A többi alter soha nem kaphat irányítást a test fölött, az élet során végig a háttérben kell maradnia, különösen azoknak az altereknek, amelyek a programozásról szóló emlékeket őrzik, elzárva a többi alter elől.

Ha olyan pszichiáter dolgozik a programozott beteggel, aki nem ismeri a Monarch-rendszereket, csak a front altereket fogja tudni egyesíteni, de ettől még a hasadt személyiség látensen fennmarad.

Az alterek működését ún. számítógépek vezérlik, ezek maguk is primitív alterek, amelyek nem rendelkeznek sem érzelmekkel, sem öntudattal. A számítógépek működését parancskódokkal ("triggerekkel") lehet befolyásolni. A legtöbb parancskód egy szám, egy kézjel és egy szín együttes alkalmazása. A parancskódok előállításához leggyakrabban használt alapszám a 141. A kézjelek egy része speciális (rendszerenként változó), másik része univerzális (minden Monarch-rendszerben szerepe van) és akár a nyilvánosság számára is ismert (pl. a "metálvilla" vagy a "Vulcani" kézjel).

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki