FANDOM

A 41-es szám igen gyakori az Irányítók szimbolikájában, számmisztikai jelentősége miatt. Rendszeresen visszaköszön hollywoodi filmekben és TV-sorozatokban, jóval gyakrabban, mint bármely más, véletlenszerűen választott kétjegyű szám.

Felépítése és jelentése Szerkesztés

A számmisztikában a 4-es szám a teremtett világ "külső", tapasztalható szerkezetét írja le, a négy elemet, négy égtájat idézi. Ez alapján a kettős kettősség szimbóluma, a dialektikus létezésnek a téridőben való kibomlását jelöli, ezért a mozgást, változást is szimbolizálja, az elemi erőkön túl. Az 1-es szám az egyén, az egység, a teremtő tudat, az intelligens akarat szimbóluma. A 14-es szám ezért pontosabb kifejtése a Pentagramnak, mint az 5.

Pentas.png

A fordított pentagram a mindennapokban

A 41, ezzel szemben, fejjel lefelé fordított Pentagramot jelez, ahol a 4 vezet és az 1 követi, vagyis az elemi erők, a jelenségvilág bűvöletébe került, elhomályosult tudatú szellem, "magasabb" fokon az öntudatlanság, az őrület és a halál illúziójának jelképe, ezen túl a fekete mágia esszenciális lényegének kifejezése. Ezért központi fontosságú eleme a luciferánus szimbolizmusnak.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki