FANDOM

A 101-es szám lényeges számmisztikai elem az Irányítók, és az alattuk szervezett titkos szervezetek szimbolikájában.

Jelentése Szerkesztés

A számmisztikában az 1-es számra épül, mint a kezdet egyfajta továbbértelmezéseként, ahol a 100 egy még csak kezdetleges (1-es szintű), de már a szintnek megfelelően kerek egészként bejárt utat jelöl, a hozzáadott újabb egyes pedig egy következő szintre emelkedést, valami nagyobb kezdetét jelöli/sejteti. A 101 a beavatás száma, illetve a beavatás előtt álló emberé, akit - lévén még beavatatlan, de ezt általában nem érzékeli, és tudását teljesnek tartja - bolondnak neveznek.

Formai hasonlósága és az egyező alapjai ellenére nem azonos, ennélfogva nem keverendő össze sem az 1-es, sem a 11-es számokkal és azok misztikus jelentésével.

Felhasználási területei Szerkesztés

  • Rendszeresen megjelenő elem az okkultizmusban járatos emberek filmipari és a zeneipari produkcióiban, de nem csak mint szimbólum, hanem időkódként is használatos. A komolyabb, elmeprogramozási témájú hollywoodi filmekben pl. jellemzően a 1:41-nél, vagyis a 101. percben (Vesd össze még: 141) vagy az azt közvetlenül környező percekben történnek a nagyobb fordulatok, a komolyabb felismerések, feleszmélések, megvilágosodások, stb. (Lásd pl.: Mátrix-trilógia ("kulcs az agyban", stb.)!) A zeneipari klipekben ugyanígy, viszont sokkal élesebben kivehetően 1:41-nél, mint a 101. másodpercben történnek éles váltások a klipek által felvázolt történetekben.
  • A szimbólumot burkoltan az emocionális jelek között is elterjesztették a kitaláción alapuló "LOL" (Laughing Out Loud - "hangos felnevetés") rövidítésbe rejtve, ami a 101 képi megjelenésének egyik változataként értelmezhető (függőleges vonalak egy közbenső körrel). Elterjesztésének oka lehet pusztán fétis-alapú, de kezdeti lépés is az okkult szimbólum köztudatba való, ám mélységeiben meg nem értett becsempészéséhez. (Vesd össze: XD-XO)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki