FANDOM

Az Összeesküvés-elmélet (angolul Conspiracy Theory) egy 1997-ben megjelent amerikai thriller.

Rendezője Richard Donner.

A főszereplők: Mel Gibson ("Jerry Fletcher"), Julia Roberts ("Alice Sutton"), és Patrick Stewart ("Dr. Jonas").

Cselekmény Szerkesztés

Jerry Fletcher manhattani taxi-sofőrként dolgozik, akinek csak halvány emléktöredékei vannak saját múltjáról, de sokat foglalkozik az általa tényként kezelt "összeesküvés-elméletekkel", és állandóan ezekről beszél utasainak is. Legújabb felfedezéseit a szerény, egy oldalnyi Összeesküvés Elmélet c. "lapján" sokszorosítja, mindössze 5 előfizetője részére. Ismeretlen okból vonzódik Alice Sutton ügyvédnőhöz, akiért rendszeresen betör a munkahelyére, hogy vele is megoszthassa legújabb felfedezéseit - de őt leginkább apja halálának körülményei foglalkoztatják. Amikor Jerry rájön, hogy összefüggés van a NASA által felküldött űrrepülőkkel megegyező időpontban kitörő földrengésekre egy feltételezett, titkos program keretében, és hogy az amerikai elnököt másnap egy ugyanilyen földrengéssel kísérlik majd megölni, Dr. Jonas, a CIA-nak dolgozó kormányzati pszichiáter elrabolja, és kínzással próbálja kideríteni, kinek beszélt még erről. Végül sikerül megszöknie, ám a kórházban, ahová sebesülései miatt került továbbra is életveszélyben van a CIA ügynökeitől, és egyedül Alice segítségében bízhat, aki kicsit bolondnak tartja ugyan, de a körülményekben rejlő apró jelek arra utaltak, Jerry igazat beszél, ezért segít neki. Időközben kiderül, hogy 4 előfizető az elmúlt 24 órában szintén váratlanul meghalt, kivéve az ötödiket, aki maga Dr. Jonas volt, álnéven. Jonas vallomást tesz az ügyvédnőnek, és elmondja, hogy részt vett az MK Ultra elnevezésű elmeprogramozással foglalkozó "tudományos kísérletben", amelyet hivatalosan 1973-ban leállítottak, de az ő vezetésével titokban tovább folytatták az USA-ban. Alice-t megpróbálja bizalmatlanságba kergetni, hogy rajta keresztül megkaparinthassa Jerryt, akiről elárulja: szintén a prgoram egyik áldozata volt, és utalást tesz arra, hogy valószínűleg ő ölte meg az édesapját is. Alice disszociatív módon - mit sem törődve a ténnyel, hogy ezek szerint Jonas tehet apja haláláról - belemegy a CIA-val való együttműködésbe Jerry ellen, akinek a továbbiakban mégis tovább hisz, és ismét szembefordul a CIA-val. Végül Jerry fokozatosan visszanyeri emlékeit, és elmondja, hogy Alice apjának az MK Ultrában való résztvétele, majd leleplezésének szándéka miatt kellett meghalnia, amire ő volt beprogramozva, de végül Alice iránt érzett szerelme miatt ellentmondott a programnak, és a valaki más által elvégzett piszkos munka után kezdte védelmébe venni a lányt - ekkor gyakorlatilag a történet elejére érkezik a szál. A film végére Jerry-t ismét elrabolják, de Alice rátalál, és rendőri segítséget hívat a helyszínre, ahol később tűzpárbaj alakul ki; Dr. Jonas meghal, Jerry megsérül, akinek a helyes úton járó ügynökök biztonsági okokból halálhírét keltik, és tovább vizsgálják ügyét, hogy fény derülhessen az igazságra.

Igazság, és fikció Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki